پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183002
اصرار وزارت نيرو بر گران شدن آب
تاریخ انتشار : 1394/06/29 11:06:19
نمایش : 1276
در ادامه تاکيد مسئولان وزارت نيرو بر افزايش قيمت آب، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور نيز با اشاره به دريافت فقط يک سوم قيمت تمام شده آب از محل تعرفه ها تصريح کرد: افزايش تعرفه ها بايد قانوني شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حميدرضا جانباز با اشاره به اينکه پيش از اين رديفي براي خريد تضميني آب از بخش خصوصي در برنامه چهارم وجود داشت و در برنامه پنجم استمرار پيدا کرد، افزود: ما با استفاده از قانون رفع موانع توليد و قانوني که الحاق مي شود به قانون مقررات مالي دولت، خريد تضميني آب و پساب را از سرمايه گذاران بخش خصوصي دائمي کرديم.


وي مقدار سرمايه فعلي براي خريد تضميني از بخش خصوصي را ۴۰۰ ميليارد تومان دانست و افزود: حجم بودجه قانون خريد تضميني دائمي را در بودجه سال آينده و قانون برنامه ششم درج خواهيم کرد.


مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اينکه قيمت خريد تضميني از مبناي قيمت درمناقصات سرمايه گذاران و در مدل مالي تعيين مي شود، گفت: تصويب اين قانون اطمينان سرمايه گذاران بخش خصوصي را بيشتر مي کند و سبب افزايش سرعت اجراي طرح ها مي شود.


مدير عامل شرکت آب و فاضلاب کشور همچنين در مراسم امضاي قراردادهاي سرمايه گذاري در بخش آب و فاضلاب که بين وزارت نيرو و بخش خصوصي انجام شد ، گفت : خودگردان کردن طرح هاي احداث شده ازجانب بخش خصوصي از اهداف شرکت آب و فاضلاب کشور بود که به دليل تغيير نيافتن تعرفه هاي تکليفي آب، اين هدف محقق نشد.


حميدرضا جانباز با اشاره به اينکه براي استمرار در قراردادهاي سرمايه گذاري بخش خصوصي ، بازنگري در قراردادها انجام شده است افزود: دائمي شدن خريد تضميني آب از نتايج خوب ايجاد شده در قانون الحاقي درپي اين بازنگري هاست.


وي با اشاره به دريافت فقط يک سوم قيمت تمام شده آب از محل تعرفه ها تصريح کرد: افزايش تعرفه ها بايد قانوني شود.


مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور مشکلات استفاده از ظرفيتهاي صندوق توسعه ملي را از ديگر معضلات سرمايه گذاري در بخش آب و فاضلاب کشور دانست وگفت: دراين باره بايد در برنامه ششم و همچنين بودجه ۹۵ پيشنهاد کمک به سرمايه گذاران داده شود.

جانباز افزود: واگذاري طرح ها به بخش خصوصي تسهيل شد که اين تکليف قانوني را نمايندگان مجلس تصويب کردند؛ بر اساس آن طرح ههاي فاضلاب از طريق واگذاري پساب به بخش خصوصي تکميل مي شود.

وي تصريح کرد: هم اکنون تعدادي از طرح ها به علت تعامل نداشتن بانکها و صندوق توسعه ملي دچار رکود شده است که اين مشکل بايد برطرف شود.


مرجع : تسنيم
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html